KIERMASZ

Każdego roku organizujemy kiermasze, które pozwalają nam sfinansować ferie zimowe lub wakacje letnie dla dzieci z ośrodków, którym pomagamy, jak również posiłki w stołówkach 2 szkół na Kaszubach – w Niezabyszewie i Rekowie.

KIERMASZ WIOSENNY I JESIENNY

Zasada główna – zaczynamy od zbiórki w szkołach francuskich w Warszawie. Po uprzednim przeglądzie rzeczy i ich segregacji organizujemy sprzedaż.

Zbieramy: odzież, zabawki, obuwie, książki, wyposażenie dla dzieci (wózki, materacyki, łóżeczka, krzesełka itd.), małe AGD, naczynia, obrusy, pościel, lampy, różnego rodzaju bibeloty. Wszystkie przedmioty muszą być w dobrym stanie.

Segregacja zebranych przedmiotów trwa 2 dni. Wszystkie rzeczy dzielimy na 2 grupy: przedmioty w idealnym stanie mogące być wystawione na kiermaszu oraz przedmioty nie nadające się do sprzedaży, ale ciągle jeszcze użyteczne. Te drugie przekazujemy ośrodkom, z którymi współpracujemy.

Kiermasz odbywa się w różnych miejscach Warszawy i trwa 2 dni (po uprzedniej całodziennej instalacji stanowisk itd.). Po zakończeniu kiermaszu przedmioty, które nie zostały sprzedane są przekazywane do ośrodków.

Zebrane datki finansowe służą sfinansowaniu wakacji.